Rīvēšanās mācība

Ineses Ziņģītes rīvēšanās mācība


Vai tiešām Latvijā ir kāds, kurš neko nebūtu dzirdējis par Inesi Ziņģīti? Apbrīnojami enerģisku sievieti, kas pati sevi izcēla no paralīzes gultas un arī tagad, 65 gadu jaunībā, ņipri tīra jaunaudzi, atvelk ar ķerru mājās četrus kubus bērza malkas kluču un tikai tad pamana, ka laikam vakar ir nejauši salauzusi ribu? Kopš Inese mani iemācīja rīvēties ar dvieli, esmu priecīga, enerģiska un dikti rosīga visu dienu. Tikai tagad esmu sapratusi, cik svarīgi atmodināt asinsriti, – tu taču arī zini, ka straujās upēs šaudās foreles, bet stāvošā dīķī krupji lec. Tā ir arī ar cilvēka dzīvības straumēm. Tagad Inese Ziņģīte apņēmusies ar savām dzīves gudrībām iepazīstināt “Vides Vēstu” lasītājus.

Anitra, “Vides Vēstis”


Ar rīvēšanos jānodarbojas katru rītu. Ielejiet bļodā siltu ūdeni, izģērbieties, aplejiet augumu un sāciet! Dvieli mazliet samitrina ar rokām. Ieteicams katru ķermeņa vietu izrīvēt septiņas reizes vai tikmēr, kamēr āda kļūst sārta un jūtat siltumu.

  1. Dvieli 4-5 reizes saloka gareniski un, saņemot galus, velk ar katru roku gar ausīm uz priekšu, mazliet atliecot galvu, tā masē galvas pamatni, tad vēl dažas reizes uz katru pusi pa kaklu līdz pleciem.
  2. Rokas sakrusto priekšā, saņem dvieļa galus un, mazliet saliecoties uz priekšu, norīvē plecu daļu, līdz nonāk zem lāpstiņām.
  3. Atkrusto rokas un, krietni saliecoties uz priekšu, lai mugura būtu kūkumā, rīvē uz katru pusi virzienā uz leju, kamēr nonāk zem pēcpuses apaļumiem. Tad tādā pašā veidā uz augšu – līdz lāpstiņām. Aprīvējot vidukli, jāstāv taisni.
  4. Atkal mazliet saliecas un parīvē dažas reizes pār muguru pa diagonāli pār vienu un pār otru plecu.
  5. Saslapina roku un liek dvielī pa vidu tā, lai abas dvieļa puses nokarātos gar abām pusēm plaukstai, un, sākot no plaukstas, pakāpeniski līdz plecam aprīvē roku, arī padusi, bet ļoti maigi. Šeit jāievēro, ka no elkoņa uz augšu spēcīgāk jāvelk pa rokas apakšu, jo tā rokai ir vissnaudošākā vieta. Tāpat apstrādā arī otru roku. Tad dvieli saņem dūrē un spēcīgi norīvē elkoni.
  6. Seja. Kā parasti slauka seju, bet pa daļām: vispirms ar pirkstu galiem rīvē pieri uz augšu un leju, tad deniņus aplīšos uz matu pusi pretēji pulksteņa rādītāja virzienam, tad piespiež plaukstu pamatnes pie zoda un saudzīgi parīvē plakstiņus uz abām pusēm, tad deguna malas no virsas uz vaigiem, tad virslūpu uz abām pusēm, tad zodu uz abām pusēm, tad ar plaukstām apļo vaigus no deguna uz ausīm, tad ausis apļo uz mugurpusi.
  7. Kakls. Ieliek plaukstu dvielim pa vidu, ar otru roku satver dvieli gabaliņu zemāk. Ar kreiso plaukstu rīvē kakla priekšpusi un labo pusi augšā aiz auss, un otrādi – saņemot dvieli ar otru roku.
    Tādā pašā veidā apļos aprīvē priekšējo plecu daļu līdz krūtīm.
    Tādā pašā veidā maigi apļo ap krūti un no apakšas krūti it kā paceļ jau ar abām rokām. Tāpat otru.
  8. Tādā pašā veidā uz augšu un leju parīvē sānus, ieskaitot gurnu daļu. Tad rīvē dibena vaigus, no spraugas uz gurna kaula galu pie jostas vietas.
  9. Vēders. Saloka dvieli četrās daļās, t.i., kopā galus un tad sānu malas. Saņem abās rokās, apmēram divu rādītājpirkstu attālumā. Apļos aprīvē vēderu: no sākuma ap nabu mazos aplīšos, tad lielos apļos ap visu vēderu līdz krūtīm un līdz apakšai – bet tikai pulksteņrādītāja virzienā. Ja vēders liels, mīksts, mazliet jāatliecas atpakaļ – būs plakanāks un līdzenāks. Nekādā gadījumā dvielis nedrīkst runtuļoties un velties, norīvēsit ādu! Jāslīd gludi, apmēram kā gludeklim.
  10. Kājas. Vispirms ar četrreiz salocīto dvieli parīvē kājstarpi gar katru kāju no dibena uz priekšu pa cirksni. Tad uzliek vienu kāju uz soliņa, zem ciskas ar labo roku saņem dvieļa galu kājas iekšpusē – priekšā, ar kreiso aizmugurē. Rīvē ciskas apakšu uz ceļgalu un ar kreiso velk atpakaļ uz dibenu. Uzsvars jāliek, velkot uz augšu. Tad saņem dvieli, kā rīvējot vēderu, un aprīvē ciskai sānus un priekšu. Tad uz abām pusēm zem ceļgala bļodiņas. Tad uz augšu un leju apakšstilbu. Tad pēdas virspusi, ieskaitot pirkstus. Tad paņem plaukstā vienkārtu dvielīti un pulksteņrādītāja virzienā aplīšos aprīvē papēdi. Tad kāju iztaisno un izrīvē visu kājas aizmuguri uz augšu un leju. Tāpat apstrādā otru kāju.
  11. Pats svarīgākais – pēdas! Apsēžamies. Uzliek uz dvieļa gala saliektu kāju uz papēža (balsts). Noslauka pēdu, izslauka pirkstu starpas. Saņem dvieli aiz stūrīša un no pēdas apakšas uz augšu izrīvē katru pirksta starpu, protams, saudzīgi, bet aši. Tad apliek dvieli ap pirkstgalu, pirkstus izpleš, kāja saliekta pacelta priekšā, saņem abos galos dvieli un rīvē pirkstgalus uz abām pusēm, tad zem pirkstiem, tad papēdi uz katru pusi.

 

Vēl mazliet apskaidrošu, no kādām kļūdām vajadzētu izvairīties.

  • Kaklu aizmugurē jārīvē uzmanīgi, labāk abās plaukstās saņem dvieli un parīvē aplīšos, arī galvas pamatnes kauliņus.
  • Dvielim jābūt mīkstam frotē!
  • Kad aplīšos rīvējam vaigus un ausis, tad katra plauksta ir dvieļa galā un dvielīti stumj gar ausi matos iekšā – tā tiek uzlabota asinsrite deniņu pamatnē un aizauss galvas pamatnē, apasiņojas smadzenes.
  • Vispār jāseko, lai dvielis nekur neruntuļojas, dvielim jāslīd, spiedienu uz ādu (tā teikt, stingrāk) var izdarīt tikai uz augšu, t.i., uz sirdi, jo ar šo masāžu tiek attīstīta venozā asinsrite un sirsniņai nav smagi jāstrādā.
  • Obligāti jārāpo! To gan var darīt, kad vēlas, bet, ja sāp mugura, noteikti pirms norīvēšanās.
  • Obligāti jāaplejas ar siltu ūdeni, jo, ja ir slapja silta miesa un vēss gaiss, ķermenis norūdās. Cilvēkam, kurš regulāri rīvējas ar dvieli, nekad nesāp galva, mugura, kājas, āda viscaur kā samts, pazūd dzimumzīmes un rētas, asinsspiediens ir normāls, zeķes vairs neož pēc “sieriem”. Mēs garīgi starojam, jo domājam dzīvespriecīgi.

Veicot šīs procedūras, kļūs silta piere, vaigi būs sārti un no pakauša nāks tvaiki. Tas nozīmē, ka visā ķermenī ir atjaunota asinsrite par 100%. Pēc pēdu apstrādes kājās jāvelk īsās vilnas zeķītes – efekts palielinās. Tagad varat doties dienas gaitās.

Visa ķermeņa apstrāde aizņem ne vairāk kā 20 minūtes. Bet pēdu masāža noteikti vēl 5 minūtes. Vairāk laika rīvēšanās rituāls aizņems tikai neveiklam, resnam, slimam pensionāram, bet pēcāk vesels būs ikviens, un dakteri varēs sēdēt tukšos kabinetos.

Mūsu pēdās noslēdzas visu mūsu orgānu nervu gali. Ja masēsim šos punktus, jebkura orgāna darbība būs vesela. Tikai tas jādara regulāri, nu kaut vai, televizoru skatoties, bet veciem cilvēkiem noteikti. Tāpēc es katru rītu izpildu norīvēšanās 11.punktu, ja arī neesmu varējusi veikt visa ķermeņa aprūpi.

(Avots: http://www.videsvestis.lv/content.asp?ID=83&what=54)